Projekt logotypu dla firmy - co należy mieć świadomość tego? Na samym początku trzeba wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. 1-wszy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a zatem nakreślenie wymagań marketingowych firmy, celów biznesowych, jak też konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie należy jeszcze dokładnie analizować konkurencję, jak też branżę, w której działa firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a więc wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient w każdej sytuacji otrzymuje przynajmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto dodać też o tym, że na zaprezentowaniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny odcinek to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają np zmianę kolorów. Musimy także być świadomym, że projekty logotypów przygotowywane są przez fachowych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do tworzenia grafik wektorowych. W fachowych agencjach reklamowych oprócz wariantu podstawowego logotypu otrzymamy także warianty uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Polecamy: projektowanie logotypu.